lauantai 27. joulukuuta 2014

Vammasilmä oppii ja jakaa rakkautta ympärilleen.


Tiedättekö sen tunteen, kun joku on ihan hirveän vaikeaa ja ei ota onnistuakseen? Kiroatte itsenne ja koko maailman samalla, kun turhaudutte itseenne ja menette nurkkaan mököttämään ja syömään joululahjaksi saamianne suklaita?
Sitten seuraavana päivänä kävelette suklaata täyden mahanne kanssa ja yritätte uudestaan. Ja plops, homma onnistuu heti.
Woooot?!

Päätin yrittää uudelleen laittaa piilarit silmiini, koska ei voi olla niin vaikeaa. Humps, ne menivät toisella yrityksellä silmääni. Tapitinkin ihmeissäni peilikuvaani ja katselin silmissäni majailevia piilolinssejä. Ne olivat silmässä, kyllä, siellä ne olivat. Kasvoilleni nousi idioottimainen virne ja meninkin myhäilemään sohvalle. Ongelmani viime yrityksellä oli se, että yritin katsoa poispäin kun asetin linssiä paikalleen. Tällä kertaa katsoin suoraan ja asetin piilarin suoraan paikoilleen. Helppoa ja vaivatonta nyt kun tajusin, että pidän vain katseen suorassa niin homma sujuu!



Mutta kuitenkin, minulla on jo hetken kytenyt päässäni pieni idea. Idea jolla toisin omalta osaltani iloa ja rakkauden ilosanomaa tähän pieneen yhteisöömme. Haluan omalla tekemiselläni ja esimerkilläni näyttää muille, että hei, ei tämä elämä ole niin vakavaa, antakaa mennä, hymyilkää, naurakaa ja nauttikaa elämästänne! Positiivisuuta ei ole koskaan liikaa, joten päätän vain lisätä sen määrää.

Alku vuoden coneissa (yukicon ja frosbite) tulen conittamisen ohella olemaan kameran takana. En ota normaalisti vain kuvia, vaan painan kamerani REC nappia ja annan videon pyöriä. Ja kuvauksen kohteena olette te, te ihanat ihmiset jotka haluatte projektiini lähteä mukaan.
Olen muutama viikko sitten suomen cosplay-piirissä heittänyt ensimmäisen kerran tämän idean ilmoille ja kysynyt halukkaita. Halukkaita tulikin reipas 20 ja olen ihan uh, kiitos! Kiitos jokaiselle joka haluaa olla tässä mukana!

Videon ideana on siis lisätä iloa ja positiivisuutta. Saada uusille harrastelijoille itsevarmuutta ja rohkeutta sekä houkutella mukaan uusia ihmisiä. Haluamme saada aikaan positiivisen hengen, johon on helppo ja mukava tulla.


Seison kameran takana ja esitän muutaman kysymyksen. Kysymykset ovat tällä hetkellä nämä:
- Miksi harrastat cosplayta?
- Mikä tekee sinut coneissa iloiseksi
- Onko cosplay vaikuttanut myönteisesti muuhun elämääsi jollain tavalla?
- Mitä haluisit sanoa aloittelevalle cossaajalle?



Ja lopuksi pyydän videolla esiintyviä  hymyilemään. Tuo niin yksinkertainen, mutta niin tärkeä asia. Yksi hymy voi pelastaa niin monen päivän. Vain tuolla yksinkertaisella eleellä voi olla valtava merkitys jollekkin.

Joku voisi ajatella, että tämä tulee olemaan vain yksi video valtavirrassa. No sitten se tulee olemaan, jos videon katsoo edes viisi ihmisiä, niin olen onnistunut. Viisi ihmistä on katsonut videon ja nähnyt joukon hymyileviä ihmisiä. Sehän on minun tavoitteeni.
Näyttää että meillä on hauskaa, cosplay on hauskaa ja iloista, ei niin vakavaa.

Olen ehkä vähän pilvissä elelijä, myönnän sen. Muta se ei haittaa minua, vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa on oikeastaan hyvä elää. Niistä käsin on mukava suunnitella asioita.
Enhän minä tiedä kuinka paljon videoni tulee saamaan aikaan kannatusta.  Se voidaan katsoa viisi kertaa tai viisikymmentä kertaa. Mutta haluan uskoa, että edes ne viisi kertaa muuttavat ihmisiä, saavat heille edes hymyn huulille, edes yhden positiivisen ajatuksen.

Jotkut ovat sanoneet, että haluavat tulla tunnetuiksi mahtavilla puvuillaan. Onhan se tietysti mahtavaa osata tehdä mitä upeampia pukuja ja saada näin ihailijoita. Mutta minä olen vastarinnan kiiski. Haluan toki kehittyä pukuilussa, haluan tehdä vaativampiakin pukuja, mutta se ei ole minun päätavoitteeni. Minun suurin tavoitteeni on tulla tunnetuksi positiivisuudesta ja iloisesta mielestä.
Olisi aivan mahtavaa, jos joku tulisi conissa sanomaan minulle ”hei, olen katsellut sinua tässä päivän aikana, ja olet ihanan positiivinen,”
Kuka nyt ei haluaisi kuulla kehuja puvuistaan, haluanhan minäkin kuulla ja aina se on kannustavaa. Mutta silti, minun tähtäimeni  on oman tahtiin kehittyä tässä harrastuksessa ja samaan aikaan saada uusia ystäviä ja olla iloinen ja positiivinen ihminen, johon olisi helppo tutustua.
Haluan joskus päästä kisakentille esityskilpailujen muodossa, mutta sen aika tulee kun koen itseni valmiiksi.
Sillä välin tyydyn tällaiseen toimintaan, jaan rakkauden ilosanomaa ympärilleni.
Jos tämä projekti sujuu hyvin (kuten toivon ja luulen sen sujuvan), niin voin tulevaisuudessakin ryhtyä vastaavanlaisiin projekteihin.

Jos haluat tulla mukaan videon, niin ilmoita halukkuutesi tämän blogin kommenteissa. Jos et uskaltaudu tähän ilmoittamaan, niin minua voi tulla conissa nykimään hihasta, tulen todennäköisesti tekemään asian tiimoilta kyltin jonka kanssa heilun.
Tulen myös ottamaan kuvan miltä tulen yukiconissa näyttämään.
Jos sinulla on mitä tahansa kysyttävää, niin kysy pois, vastaan mieluusti :)


Ja muistakaa, hymy on tämän maailman kaunein asia, joten annetaan hymyn levitä!

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti